• يکشنبه ٥ شهريور ١٤٠٢-١١:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤١٣
امانی تذکر داد:5-173

چرا شهرداری واکنش ویژه ای به حادثه بوستان زیتون نداشت/ شهرداری باید در خدمت خانواده آسیب‌دیده قرار می‌گرفت

عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش شهردار منطقه ۲۱ درباره حادثه غرق شدن دو کودک در بوستان زیتون گفت: به خانواده عزیزی که بر اثر این حادثه دو دلبند عزیزشان را از دست دادند؛ تسلیت می‌گویم. این حادثه بررسی و کارشناسی می‌شود و تکلیف قصوری که بوده معلوم می گردد. شهرداری تهران می بایست دربست در خدمت این خانواده آسیب دیده قرار می گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورا ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده آسیب دیده ای که دو فرزند خود را در حادثه بوستان زیتون از دست داده اند و با گلایه از تعلل شهرداری تهران در رسیدگی و حمایت از خانواده حادثه دیده گفت: به دلیل این که در دوره قبل درگیر  و پیگیر چنین مسائلی بودم؛ امروز شاهدم که در مدیریت شهری تهران،  این نکات رعایت نمی شود.
وی ادامه داد: اول اینکه امروز آقای پوریافر زحمت کشیدند و آمدند؛ ولی معتقدم شاید نه شهردار تهران، اما حداقل معاون امور مناطق شهرداری تهران باید امروز به اینجا می‌آمد و گزارشی از سوی شهرداری تهران پیرامون این حادثه ارائه می داد. خطابم صرفاً آقای پوریافر، شهردار منطقه 21 نیست؛ چون شهرداری تهران را مسئول می‌دانم. هر حادثه‌ای در سطح شهر تهران رخ دهد؛ از نظر ما شهرداری تهران و شهردار تهران مسئول است و بایستی پاسخ دهد. بازرسی شهرداری تهران، مرکز ارتباطات شهرداری تهران، حراست شهرداری تهران و مسئول HSE که نمی‌دانم کیست؛ باید همان ساعت اول، یک هیئت تشکیل می‌دادند و از دیدی که آقای پوریافر گزارش داد یک گزارش تحلیلی در مورد این حادثه از منظر و نگاه شهرداری تهران ارائه می‌دادند. 
امانی اضافه کرد: دوماً؛ پس از حدود 30 ساعت، وقتی خبر رسانه‌ای شد؛ تازه روابط عمومی منطقه 21 بیانیه ای داد که در این بیانیه، نه اظهار تسلیت بود و نه تأسف. فقط به شرح ماوقع حادثه پرداختند؛ در حالی که بلافاصله مرکز ارتباطات یا دفتر شهردار تهران باید یک بیانیه می‌داد و‌ می گفت با کمال تأسف شنیدیم چنین حادثه ای رخ داده، ضمن تسلیت به خانواده محترم و ابراز همدردی طبق دستور شهردار تهران، هیئتی مشخص شده به زودی و در ساعات آینده مسئله را در منطقه بررسی می‌کنند و نتیجه اش به اطلاع شهروندان خواهد رسید. چنین کاری انجام نشد و بعد از 30 ساعت روابط عمومی منطقه 21 بیانیه داد. 
نکته سوم، جنبه‌های روانی و عاطفی حادثه است. ای کاش از همان لحظه اول مسئولی در شهرداری تهران مشخص می‌شد و همراه این خانواده به اورژانس، بیمارستان، سردخانه و شهر قدس می‌رفتند و در خانه این دو کارگر محروم که دو بچه‌شان را از دست دادند؛ بست می‌نشستند و می‌گفتند ما در خدمت شما هستیم؛ نگران هیچ چیزی نباشید و نمی‌گذاریم حقی از بچه‌های شما ضایع شود. بعد از سه روز آقای پوریافر به شهر قدس رفتند و با خانواده این عزیزان دیدار کردند. 
امانی خطاب به شهردار منطقه گفت: آقای پوریافر! پیمانکار شما موظف بوده تعدادی نیروی انسانی در آنجا داشته باشد. سئوال این است که در آن ساعت داشته یا نداشته و آیا حوض یا مخزن آبی که نشان دادید جزو مراکزی بوده که باید نگهبان 24 ساعت داشته باشد یا نداشته؟ اگر نداشته، پیمان‌کارتان اشکال دارد و اگر داشته نگهبان در آن ساعت کجا بوده است؟
 
سیستم HSE شهرداری تهران ناکارآمد است
 نکته چهارم، ناکارآمدی سیستم HSE در سیستم شهرداری تهران است؛ یعنی آفتابه لگن صد دست؛ ولی شام و ناهار هیچی. چند هزار بوستان در شهر تهران داریم و از همین لحظه هر آن باید منتظر باشیم اتفاقی شبیه اتفاق منطقه 21 بیافتد. در اینجا گزارش دادند چند هزار عدم انطباق شناسایی و همه را رفع کردیم. می گویید چهار روز قبل به آنجا آمدند و بازدید کردند و سیستم HSE گفته اینجا از نظر انطباق هیچ مشکلی ندارد؛ چطور عدم انطباق ندارد که دو بچه و از بالای فنس خود را پایین انداختند. این که سیستم HSE نمی‌شود. اگر نفوذ امکان پذیر شد یعنی سیستم ناقص و معیوب است. به این موضوعات توجه کنید. فقط برای این که اصلاح شود این حرف ها را می‌زنم تا دوباره چنین حوادثی تکرار نشود نه اینکه در اینجا اظهار تاسف کنیم و منتظر بمانیم تا حادثه بعدی رخ دهد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: